ACTIVITATS DE L'ALUMNE/A

1. Comencem la primera sessió amb debat obert i coneixements previs. A partir de les imatges que us mostrem a continuació heu de pensar una mica a què fan referència i què en podeu dir. Al cap d'uns minuts d'haver-les vist totes, les comentem oralment a clase per veure quines conclusions en podem extreure.





Quin trets en comú hi trobeu? A quin model ideològic respon? És molt diferent el vostre imaginar-hi?


2. Identifiqueu ara els següents fragments audiovisuals i digueu què en sabeu i com es presenta en aquest cas:





3- Digueu ara que creieu que ens intenten dir aquests artistes referent a la identitat:

































4. Al segon capítol de "La volta al món d'una armilla polar" apareix un personatge anomenat Mohammed, un noi de Dubai. La seva vida es mou dins de dues tradicions culturals diferents: quines són? Hi ha algun exemple que ho evidenciï? Penseu que la cultura tradicional de Dubai està quedant eclipsada per noves formes culturals? La construcció de la identitat dels dubaitians es recolza més en els trets culturals autòctons o bé en els importats? O de manera compartida? Hi ha algun altre fragment del llibre que mostri la coexistència de dues cultures diferents? En cas afirmatiu indiqueu quina relació hi ha entre elles. A més, hauríeu de buscar també un exemple extern al llibre que també mostri la relació entre cultures, a partir de material fotogràfic, pictòric, audiovisual, etc.

5. A partir dels conceptes, idees i materials aportats al llarg de les sessions, heu d'escriure un text que mostri la vostra visió personal sobre la cultura, la metacultura o la relació d'aquestes amb la identitat. L'enfoc i l'extensió és lliure però en tot cas el text ha d'estar ben argumentat.